onsdag, december 26, 2012

Julafton i bilder !!!

Hej mina vänner!!
Hur har ni det i koman efter all julmust
och skinka och julgodis och gröt och......
ja listan kan förmodligen göras huuuur lång som helst =)
Själv så njuter jag varenda vaken sekund denna annandag jul,
som jag är LEDIG för första gången på 12 år!!!!!!
Får jag höra ordet jul REA idag så skriker jag rakt ut ;))))
Jag kan förstå att det är kul att shoppa något som man gått
och sucktat efter länge men inte känt att man haft riktigt
råd med...absolut !
Men att gå ut på stan och trängas bara för att man ska ????
Nää där finns det ingen som helst förståelse från min sida...jag är ledsan =(
Inte när man faktiskt kan få vara hemma och umgås med sin familj
och bara ta det lugnt efter all hets som varit den senaste månaden.
men det är klart jag har i vanliga fall inget val det är så mitt jobb ser ut !
(hoppas att ni tar det på rätt sätt =))

Hur har eran jul varit annars ??
Här började vi dagen med att åka till min mamma för
sedvanlig jul brunch följt av Tomten och julklapps öppning =)
Hemma igen lagom till Kalle Anka och min Pappa som kom
för att fira med oss en stund.
Men när kvällen kom satt vi där i soffan som två säckar potatis
och bara hummande och ååååade och log över vilken
underbart fin Julafton vi fått....även i år =)))

Och Juldagen ????
Den tar vi i nästa inlägg =)
(måste få in korten i datorn ;))


Kram Thess

9 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Fin fina bilder från er jul!
Ingen rea här, sitter på en buss till malmö, men vem vet jag kanske springer på ngt där nere eller i köpenhamn!
Kram helena

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Så fina julbilder...ser ut att ha varit en riktigt bra julafton !

Näää...trängas på stan är inte min grej...här skrotar vi runt och njuter av ledighet.

Kraaam

Bara Sara sa...

Hallå!! Nä ingen rea för mig (än så länge i alla fall…) Idag har vi haft en slappardag, ätit lax åkt bil och nu konstaterat feber på barnen i familjen:-(
God fortsättning!

Annaochlivet sa...

Vilken härlig blogg du har:) Hittade hit idag och det är jag glad för! :) Gjorde mig till följare.. Ha en fin fortsättning! Kram från mig

Lilla Majken sa...

Mysigt!!! Vad söt hon tjejen din med sina fina lockar.

Fortsätt att njuta! Kram Therese

ExPIAtriate sa...

Vad harligt det ser ut! Visst ar det mysigare att vara hemma med familjen an trangas i affarer! Har i Dubai har vi ingen mellandagsresa eftersom det officiellt inte firas jul. Sa enkelt beslut att stanna hemma!
Kram!

LOPPISLIV sa...

Mysiga julbilder!! Har inte heller brytt mig om att åka på rean i år, vill hellre sitta hemma. Fin fortsättning! Kram Paula

Malin sa...

Gud vilka mysiga bilder! :)

Ekenäsliv sa...

Hallå vännen!!
Åhhhh vilka fina och mysiga bilder! Nä, jag hoppas också att springa och trängas, hujedamig!
Vilken söt tjej du har och vilka fina loickar du gjort på henne:-)
Nu är vi själva här hemma, Tyra åkte med mormor o morfar hem ett par dagar så det är tomt i huset:(
Men vi åker ner på lördag och stannar tills söndag där. Sen ska vi ju ladda för nyår!! Hur brukar ni fira nyår?
vi firar med mina två bästa väninnor och deras familjer! I år ska vi vara his en av dem, nästa år är det vår tur:-)))
Nu ska jag fixa lite mat till oss här, sen kanske det är nån bra film ikväll:-)
Ha en mysig kväll och riktigt God fortsättning till dig!
Kramar Anna