lördag, maj 25, 2013

Vår repotage i kolonin !!!!

Lördag förmiddag och solen
börjar så sakteliga att titta fram genom
dom uppsprickande molnen =)
Men den här helgen behöver jag inte tänka så
mycket på vädret då det är min jobb helg.
(nästan lite skönt att inte hela tiden titta efter hur vädret sak bli ;)))

Annars är vi lite halv krassliga här hemma just nu.
J har varit hängig hela veckan med heshet,hosta och förskyning.
Och  i går när jag vakande så var det min tur att känna mig
tjock i halsen och inte helt hundra på topp.

Men i torsdags var det annorlunda vill jag lova !!!!!!
Jajjemän Lotta kom ut till kolonin för att fota vår repotage.
Och allt hade ju varit precis p e r f e k t med blommande
äppel och körsbärs träd,tulpaner i massor,syrener och en
nyklippt och fin gräsmatta =)))


OM det inte hade varit för att det Ö S R E G N A D E !!!!!!!
Herre gud vad vi sprungit med grejer ut och in,torkat bord och stolar.
Börjat duka upp ett härligt fika bord för att i nästa sekund fullkomligt
kasta in allt igen när nästa störtskur kom.
Men jäklars vad roligt vi har haft (som alltid=)))
Bara att se Lotta gå omkring i ösregnet med en stor reflexskärm
på huvudet likt en gigantisk svamp he he he=))
Och på det fick vi fin fint besök av Lina som hjälpte till
att förgylla dagen =) på alla sett som går =)


Och för att förtydliga det hela så är det alltså Lotta som tar alla bilder
till repotaget (dock inte dom här inne på bloggen,dom är mina egna)
Men jag är med och stylar det mesta och bakar ....såklart ;)
Och det här gör jag enbart för att jag tycker att det är så h i m l a  r o l i g t=))))
Jag älskar det och skulle lätt kunna jobba så här varje dag......
Ja som sagt..... det var ju det där med drömmarna som man ska förverkliga......någon dag så kanske =)
Så nu hoppas vi bara på att någon tidning ska tycka om min något blöta koloni trädgård ;)))

Hoppas att ni alla får en riktigt fin dag och kväll
med mycket sol och värme!!

 
P.s Det här inlägget skulle ju skickats iväg i
morse men jag måste ha lyckats missa publicera knappen hi hi =)
 
 
Kram Thess

9 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Vilka härliga bilder!
Så vackert och vilka bakverk duktiga du!! Typiskt att det ska komma regn och förstöra...
Kramis Suss

Life´s Silverlining and I sa...

Härliga bilder! Kan förstå att ni hade kul! Kram Nilla

Charlie sa ... sa...

Så typiskt med regn men det ser helt underbart ut iallafall!! Er koloni är som en dröm. Älskar den!

KRAM och ha en skön helg

Lotta

Ps. mailat dig!

Unknown sa...

Åh vad roligt med reportage! Ser så härligt ut på bilderna, ja det gör det ju alltid hos dig =)

Krya på er,
kram Catta

Channal sa...

Så kul med fotorepotage. Regn ger bästa ljuset... regn är mysigt!

Ser så mysigt ut på din lilla kolonilott!

KRAM Anna

Helenas enkla vardag sa...

Spännande dag! Förstår att det måste vara kul!
Kram helena

Mittgodastefinaste sa...

Vilken rolig dag, trots regn!

Kram Jenny

CONCEPT by JESSICA sa...

Så fina bakverk, duktiga du..
Ha fina söndagen, kram

dammråttor och rabarber sa...

Vackra bilder! Roligt att få reda på historian kring en bild, det är mycket jobb ibland!!! /Lisa