söndag, december 29, 2013

Julsammanfattning & 6 åring.....

Ja som sagt nu är julen över
och snart även detta år.
 
Och vårat år här hemma avslutas dessutom
med en födelsedag !!!
 
Och inte vilken födelsedag som helst
utan Ella´s
6 årsdag !!!!
 
 
 
Som vanligt är jag uppe före dom andra
till och med födelsedags barnet
ligger och sover fortfarande ;)))
 
Så jag tänkte helt enkelt
sammanfatta våran jul.
 
 
 
Fösta då självaste julafton som startar med att
vi får ställa klockan på 07.00
(kanske inte det roligaste men ska man hinna med alla så har
man liksom inget annat val;)))
 
 
 
Först en titt på Julkalendern´s sista avsnitt
(vilken tur att dom kom hem till stanåldern igen ;)))
 
Sedan obligatorisk paketöppning framför granen
(ett litet som "Tomten" lämnat på natten ;)
Sedan gör vi oss i ordning
för att åka till min mamma för Julbrunch
och Tomte med paket öppning.
 
 
 
Efter lunch sladdar vi in hos Svärmor i Mjölby
för fika,julklapp och Kalle Anka !!!
(första gången jag inte kunde hålla mig vaken faktiskt)
 
 
 
SEN  styr vi kosan hem tillbaka
till Lkpg
för en lugn och skön kväll alldeles ensammna
 
Som avslutas med pyjamas i soffan och
"Tomten är far till alla barnen"
när Ella somnat nöjd och lycklig över alla fina julklappar.
 
 
 
 
 
Juldagen firade vi här hemma
med Papppa,Birgitta, min bror och Madde.
 
Lugnt och skönt!!!
 
Så skönt att åka bort på sitt sätt och att
kunna sätta sig vid dukat bord.
 
Men lika kul att få duka fint och fixa här hemma.
 
Så bilderna i dag är från Juldagen här hemma.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nä nu tror jag minsann att jag
får väcka J och fixa i ordning födelsedags brickan
så att vi kan börja fira den
här 6 åringen =)))
 
Tänk för 6 år sedan var det bara 3 timmar kvar tills
du kom ut och förändrade
våra liv för alltid.
 
Tänk att jag får vara din Mamma...
 
ÄLSKADE UNGE !!
 
 
 
 
Kram Thess
 

6 kommentarer:

mammaxtre sa...

Vilken vackert dukning. Härligt julbord! Ett gott slut på 2013 önskas dig!

♥ Fyra årstider sa...

Underbara bilder, och Ella är ju sååå söt.

Kram Lotta

Ekenäsliv sa...

Lilla sötloppan!!!

Ja du vännen! Då får vi hålla koll på varann framöver då;-)
Himmel vad musten gått ur mig. Alldeles urladdad.
2013 har inte varit bästa året. Många smällar och så har jag gått upp till heltid vilket verkligen känns.
Min hjärna är liksom inte med på allt och till slut bara snurrar det.

Ser nu fram emot ett nytt år.
Då när du o jag ska vara lite snällare mot oss själva!
Va rädd om dig vännen!
Ett riktigt Gott Nytt år till dig o din familj!
Puss o kram,
Anna

Anonym sa...

MYSIGT!!!!
Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR
Kram
AC

anettan sa...

Grattis till fina tjejen,än om lite sent. Vilka härligt fina bilder du bjuder på. Kram Anette

Mittgodastefinaste sa...

Så läckert med polkastängerna på glasen.
Grattis till din prinsessa och ha ett sprakande gott nytt år!

Kram Jenny