torsdag, januari 02, 2014

Ellas födelsedag del 1....

var det alltså igång....
 
Det nya året !!!!
Första arbetsdagen avklarad
och en bra sådan =))
 
Nyårsafton blev alltså väääldigt lugn och skön
här hemma.
Tittade på film och åt och drack gott.
Och nyårsdagen gick i samma tempo.
 
Tittade på Barbie film till frukost
och hann med ett antal parti av nya Bamse spelat =))
 
 
Bilder i från Ellas födelsedag
som jag inte hunnit visa ;))
 
 
 
 
 
 
På efter middagen satt jag framför datorn
och "pluggade" photoshop
som jag fått i julkjlapp tills
ögonen var fyrkantiga och rumpan helt bort domnad
av trä smak ;)))
 
Om jag blev något klokare???
det vet i katten ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Men nu är det dags att hoppa i plurret
med lite nytt badskum
som Tomten kom med och sedan ställa upp Ipaden på
tvätt maskinen för ett
avsnitt av Leila bakar samtidigt ;)))
(undra hur många gånger jag har sett dessa avsnitt egentligen ??;)))
 
 
 
 
 
Men sen......ja sen är det alltså dags !!!!!
21.00 börjar Revenge på 3:an
 
VAD VI HAR LÄNGTAT !!!!!
 
Bilderna i dag är från Ellas födelsedag i Söndags.
En myyycket lyckad sådan om man frågar lilla fröken.
Bakverken hade hon bestämt alldeles själv
så det var bara för lilla mamma att ställa sig
att baka.....men det gör jag ju så gärna =))))
 
Ha det gått alla fina och tack för alla fina
kommentarer om krönikan =))
 
 
Resten av bilderna kommer i morgon =))
 
 
Kram Thess


9 kommentarer:

Välkommen Hem! sa...

Grattis till stora Fröken! Vilken pastellhimmel hon måste ha varit i, söta Ella! :-)) En massa fina paket, cupcakes och rosor, underbart!
Kram kram!
Judita

Anonym sa...

Oj kalas mitt i allt, så fina paket.Visst är det skönt, en arbetsdag idag och sen ledig igen, fyra!!!!
Ha det gott
kram
AC

Helenas enkla vardag sa...

Vilka fina paket och fina bakverk. Photoshop är inte enkelt tycker jag har på elements och det riktiga, men använder photoscape.. Du nu gråter jag! Att jag missat Revenge dottern kommer strypa mig.
Kram Helena

Sallys hus sa...

Gott nytt år önskar jag dig finaste Thess!
Vilken jul ni haft och nyårsafton lät helt underbar tycker jag.
Liten sexåring är ju sööööt som en ängel. Bedårande bilder som får ögonen att tåras ju.
fattar inte att åren går så fort. Jag tycker nyss mina raringar var så små ju..
Nu ser vi fram emot ett nytt härligt år!
Ska du på bloggeventet i februari?
Kram Katarina

Gabriella sa...

Vilka tjusiga paket och bakverk! Åh, härligt:) God fortsättning till dig!

Villa Ell sa...

Låter som en skön nyårsafton i pyjamas och raggsockor!!
Grattis till E! Ljuvliga bakverk!
Nä Revenge får man inte missa!!
God fortsättning och trevlig helg
Kram
Sandra

Ekenäsliv sa...

Söt som en liten sockertopp är hon tjejen!!
Tänk att min tjej fyller nio nästa fredag!?!??
Men ärligt så är man lite slut av allt detta. Man kör på som en tok till jul, och allt går i hundranittio. Sen nyår, och vi hade den hemma hos oss i år. I tre dagar stor jag o fixade innan. Och sen bort med julen för att kalasa för de två här hemma.
Det får mig att verkligen fundera..? Vad håller man på med?
Nä, det känns som man verkligen behöver tänka efter. Är det värt det? VAD kan man göra annorlunda nästa jul o nyår? Meningen är ju inte att man ska vara slut som en gammal svamp..
Usch, bara gnäll. Förlåt!!
Men jag lovar att jag ska verkligen tänka om nu.

Hur mår du nu? Ärligt?
Va rädd om dig!
Och jag önskar jag kände mig lika positiv som du alltid utstålar, söta du!!!
Kramar Anna

Mittgodastefinaste sa...

Vilka vackra paket! Mycket barbiefilm blir det här i huset också! Vi ska snart också fira en liten tjej om bara ett par dar!

Ljuvliga sockriga pastelliga bilder!

Kram Jenny

Hemma på Sjuan sa...

Så många fina paket till söta dottern och så mycket gott du bakat! Grattis i efterskott till Ella! Kram Suss