fredag, september 13, 2013

fredags mys De Lux !!!!

God kväll mitt i fredags myset !!!
 
Har ni det bra där vid matbordet
med all god mat?
Eller har ni hunnit förflytta er till
soffan och sjunkit ner
med en stor skål "Fredagsmys" kanske?
 
Här blir det nog allt på samma gång skulle jag tro.
Ingen var direkt hungrig på lagad mat
utan det får helt enkelt bli
gott bröd med ägg, räkor,majjo och avocado ;))
Och Ella hon vill absolut ha köttbullar
och ägg på sin så så får det bli.
 
Det andra "fredagsmyset" ligger redan i sina skålar
och bara v ä n t a r  på att bli inmosat i stor lass =))
 
 
 
 
 
Och till det blir det traditions enligt "Fångarna på fortet"
till Ellas stora lycka ;))
 
Men jag jag har nog haft mitt bästa i dag redan.
Slutade klockan 14.00!!!!!!!!!!
(och är ledig i helgen)
Gick till mataffären och köpte med mig lite godsaker hem.
Bland annat 6 st kräftor i fiskdisken
(kände att det räcker med 3 st var )
I stället för att köpa ett helt paket.
 
Smet även in på stan underbaraste bageri
och köpte med mig några av deras helt fantastiska
surdegs bullar med kopiösa mänger nymalen kardemumma över.
 
(Så efter dammsugning och lite iordning plockande
så var det minsann en härlig känsla att sätta sig i soffan för lite fredagsfika)
 
Om ni har vägarna förbi Linköping så är det ett STORT
måste och får inte under några som helst sätt missas !!!!!
 
 
 
Men nu....nu blir det först och främst ett snabb bad
innan det är dags för soffan och alla läckerheter =))
 
Önskar er alla en riktigt fin start på helgen =))
 
 
Även detta nya fina nattlinne låg
innanför dörren när jag kom hem.
Tänk vad härligt det kan vara med fredag......
även om det nu råkar vara den 13:e !!
 
Kram Thess


7 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken underbar start på helgen, kan ju knappast bli bättre!
Här har vi intagit soffan och gotteskålarna är framme. Ha en trevlig kväll o sussa gott i de fantastiskt fina nattlinnet, lite avis på dig där önskar mig ett sånt jag me.
Kram på dig

Charlie sa ... sa...

Det här var nog det härligaste jag läst på länge.

Kopiösa mängder kardemumma! Och god mat, soffa, mys, godis.

Ha det så jätteskönt!!!

KRAM

Ekenäsliv sa...

Lät som ett bra recept på en fredagskväll!
Här blev det italienska biffar, jag tog sallad till o de andra två klyftpotatis :) riktigt gott. Imorgon kväll när vi är hemma själva, skruttan o jag, sk vi med äta räkor. hon bara äääälskr det:)
Du vilket härligt nattlinne, jag vill ha en ny pyjamas, är så himla frusen av mig. Men får kanske önsk mig det i julklapp:))
Ha de gott i helgen nu, ledig o sllt!
Kraaaaam Anna

Mittgodastefinaste sa...

Fredagsmys de luxe! Me like!

Ha en fortsatt fin helg Kram Jenny

Helenas enkla vardag sa...

Vilken lyxfredag, alltså ingen otursdag utan lyxdag för dig. Själv struttar jag runt i pyjamas från Beach house fortfarande. Kram Helena

anettan sa...

De bullarna såg riktigt goda ut.Ibland är det riktigt gott med en god smörgås....hoppas du har en fin lördag. kram Anette

Gunilla sa...

Menar du Ronaldos? I vår, när det är semlor på gång, gå in och köp en där. Absolut den bästa semla som finns.