tisdag, juni 03, 2014

LIVET........

Tänk.....
Ibland vänder livet verkligen blixt snabbt.
Antingen åt det ena eller andra hållet.
 
I mitt fall har det varit lite mycket
sådant den senaste tiden (eller åren )
 
En del undrar hur jag grejar alla dessa
jobbiga besked och hårda smällar utan att
faktiskt bryta ihop.
 
Mitt svar brukar då vara att varför bryta
ihop?
Vem hjälper det?
Inte mig.... och knappast heller den det FAKTISKT drabbat. 
 
 
 
 
Men kanske är det så att om man får ta tillräckligt
många smällar så är det kanske som om
det till slut inte biter på en?
 
Nä jag vet inte ....det här är bara mina egna funderingar.
Men jag fick väldigt tidigt lära mig hur saker sårar.
 
Skolan är väll inget jag direkt minns
som roligt utan mest jobbigt
med en hel del ren mobbning
av både fysiskt och psykiskt slag.
 
Absolut inget jag går omkring och mår dåligt över idag
utan det har nog snarare stärkt mig som människa
och gjort mig till den jag är.
 
 
 
Den här gången var det en person som
står mig  v ä l d i g t  nära som strax
efter nyår fick beskedet .....cancer....
 
Hela världen stannade för en stund
och allt blev bara tyst
 
(där av mitt icke så frekvänta bloggande under våren )
 
Och den här gången trodde jag verkligen
att jag skulle bryta ihop.
Hela min kropp fullkomligt skrek
 
N U  O R K A R  J A G  I N T E  M E R.......
 
Men man gör det ......för att man måste !
 
Tack gode gud för att jag har en familj
som gör att jag måste gå upp varje dag
och en dotter som jag måste ta hand om och bry mig om.
 
 
 
 
 Och så i går så står hen där i dörren in till jobbet
och tittar på mig med ett stort leende
och då visste jag.....
 
Den var borta......den förbannade cancern var B O R T A !!!!!
 
Med dessa ord vill jag peppa alla som går igenom
denna skit att ofta....faktiskt väldigt ofta
 
så segrar faktiskt  L I V E T.
 
 
 
 
 
Kram Thess
 
 


7 kommentarer:

vitadrömmarobusigabarn sa...

Fina ord om livet!
Fina bilder kram Tina

Madde sa...

SÅ fint skrivet! Det var ett underbart besked!! :D <3

Ekenäsliv sa...

Thess.... Underbara fina Thess.
Jag saknar ord och tårarna rinner på min kind.
Så många saker man måste för att det bara inte går att bara lägga av.
Men ibland måste man tillåta sig att bryta ihop en stund med, på sitt eget vis, för att sen komma igen, starkare och med ännu mer kraft.
Så otroligt fint skrivet och jag är så berörd, och det vet du.

Hälsa din vän, att livet valde henne och hon valde livet! Med det kan man besegra mycket!
I morgon ska jag göra något som jag hoppas kommer spela en roll längre fram. Jag vill inte skriva om det på bloggen, så du vet :)

Va rädd om dig hjärtat!
Kramar Anna

Helenas enkla vardag sa...

Vissa besked kan verkligen slå undan benen även på den starkaste. Vad underbart att det verkar ha gått bra för din vän. Var glad att du utvecklat dina copingstrategier på bästa sätt.
Kram Helena

♥ Fyra årstider sa...

Å så fint skrivet, Lotta gråter,.....
Kram Lotta

Gabriella sa...

Så fint och berörande inlägg!
Kram

Sallys hus sa...

Hej raring!
Vilka fina ord... mina tårar rinner oxå..
Du är en stark fin människa och alla som får ha dig i sin närhet kan skatta sig lyckliga.
Jag fick rysningar och tänk att det kan bli en solskenshistoria i bland också..♥
Kram fina fina du!
Jag hoppas så du kommer på eventet i augusti..♥
Katarina