söndag, maj 27, 2012

Mors dag !!!!

Vilken originell rubrik jag har idag känner jag =)
Men i dag är det ju faktiskt alla underbara mammors dag,
även om jag kan tycka att det är mammornas dag varje dag,bara
den lyckan att faktiskt ha fått blivit Mamma.
Och härligt uppvaktad blev jag oxå med skön sång i morse,Ella
skulle absolut sjunga "Jag må hon leva" så så fick det bli =)

Jag fick den underbara boken Lomelinos Tårtor
Skriven och fotograferad utav Linda Lomelino som bla har den underbara
bloggen Call me cupcake.



När vi gått upp åkte vi direkt ut till kolonin och åt frukost i trädgården
och läste tidningen.
Men sen var jag tvungen att ge mig i väg till jobbet för ett
par timmar =)
Inte sååå kul en sådan här dag.
Sa när jag kom till jobbet att det borde vara förbjudet enligt svensk lag att
som mamma att jobba på "Mors dag"....eller ? =)

Och när jag kom tillbaka ut efter arbetspasset så väntade dessutom
en stor bukett vite rosor =)
Har ni blivit något firade där hemma ?


Hoppas eran helg har varit riktigt fin var ni än har befunnit er.
I morgon är det dax för ny vecka och nya friska tag.
Men vet ni.......det är snart fredag igen =)



Kram Thess

6 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Vilken underbar bukett!!1 Och boken, sååååå fin!!!
Har också blivit firad, är så glad att jag kan bli det:)) Vaknade tidigt imorse och sambon vaknade väl ine förrän tio i åtta!!! Och då hade dottern inte vaknat än så han kom in till mig och sa att jag måsta vänta lite tills Tyra hade vaknat, hi hi. Så jag låg och läste Drömhem & Trädgård så det gick ingen nöd på mig;) Fick fina bakredskap från Leila's = mycket glad!!
Ha en fin kväll!
Kram Anna

kråke sa...

Låter som en härlig dag:) Här har vi firat hela dagen lång med barnkalas, släktkalas och mors dag...puhhh...är lite trött nu...ska lägga upp fötterna, ta en kopp te och drömma mig bort i inredningstidningarnas värld;))

Kram på dig!

kråke

Lifestyle By Lena sa...

Åh vilken underbar morsdag du fick och vilken tårtbok. Du måste uppdatera oss när du inviger den ;)

Kram
L

Helenas enkla vardag sa...

Vilka härliga bilder! La mig till som följare hos dig!
Jag älskar fina böcker, och på tal om det så har jag en fin tävling hos mig!
Kram Helena

dianasdrommar sa...

Vilket mysigt firande :), blev också uppvaktad med brunch och present kram Diana

House number 11 sa...

Underbara presenter! Boken ser ljuvlig ut och rosorna fantastiska!
Kannan, var kommer den ifrån?
Kram Jenny