onsdag, maj 09, 2012

Rabarberpaj !!!!

Nu äntligen har jag satt mig i soffan en stund
och fått några minuter för mig själv Phu...
Det har gått i ett här hemma idag,,,och det finns en
anledning till det!!!!!
Glömde ju i förra inlägget att berätta att idag skulle den koppar
röda hårfärgen bort....färg hade jag köpt hem så det var bara att sätta igång.
Först slängde jag i färg nr1 (hade varit förutseende och köpt 2 st i
fall det skulle gå åt....tack och lov)
När jag sköljt ut den så hade det inte hänt ett skit (ursäkta).
Kom på att jag hade en gammal blekning i badrummet så den slängde jag i
på vinst och förlust,,,och förlust blev det hahaha =)
Pippigul med oranga slingor,det ni!!!!
Nu är jag utbildad frisör i grunden och vet som tur är
vilka färger som tar ut varandra och jag kan ju säga att det var en jäkla tur att jag
hade köpt två färger för annars hade jag inte kunnat gå till jobbet i morgon.
Men efter sista färgningen så blev det ganska ok lite ask blond så där,det får räcka för tillfället
för annars finns det väll inget hår kvar hihi =)
Tyckte väldigt mycket om den kopparröda färgen men håret fäxer som
ogräs och jag får hålla på och färga varannan var tredje vecka,dessutom
sitter inte färgen ordentligt tyvärr.
Så nu får man vara blondie igen,till J´s stora lycka =)

Och rabarberpaj blev det ju oxå såklart gott som tusan.
Och hyllor och konsoller är målade och uppsatta,en riktigt
bra dag har det varit,hur har ni haft det ?
Nu är det badkaret och sen "Grey´s" som gäller.

Puss & Kram









Kram Thess

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men så mysigt med rabarberpaj. Så fina bilder du fångat på det hela, mycket fina detaljer.
Ha en riktigt skön onsdagskväll. Hoppas på sol i morgon....
AC

dianasdrommar sa...

Men mums vad gott och vilket ljuvligt porslin kram Diana

Madde sa...

hahah nu fick jag mig ett gott skratt :) Gulligt med pippigult ju, hihi! Kan tänka mig att det blev super bra tillslut! Du passar verkligen i blondt :) Hoppas vi ses snart igen! Kram Madde

Ekenäsliv sa...

Mums för rabarberpaj, yummie!!! Här målas det med, ska snart ner i källaren och göa ens strykning till på dörren… Många gånger blir det;)
Får vi se hårresultatet med då? Man blir ju liksom nyfiken=)
Må gott!
Kram Anna

Life´s Silverlining and I sa...

Det där såg väldigt gott ut och paj älskar jag. Kram Nilla

Lilla Majken sa...

Vad gott med paj! Får vi se resultatet? Själv vågar jag inte visa mig just nu, borde boka ett frisörbesök bums.

Kram Therese

Vintage House sa...

Hej
så gott med paj och härliga bilder....
visa gärna hur det blir....
ha en go torsdag...
kram
sandra

Sofi sa...

Hihi, ja tur att du är frisör:) Själv har jag turen att vara mycket god vän med en:)
Rabarberpajen ser ljuvlig ut, det var riktigt längesen jag åt paj..

Mysa ner mig i soffan ska jag göra nu, vi har regn och ruskväder här idag.

Ha det gott!

Kram Sofi