onsdag, januari 09, 2013

Ella´s Tårta !!!

Hej mina fina !!!
fattar ni att det redan är den 10:e Januari !!!
Snart har halva månaden gått och det
har bara bokstavligen blåst till så är vi här.
Med den här farten så  är det ju för tusan 
Påsk nästa vecka =))))

Näää jag vet att vi inte ska stressa och att
vi ska leva här och nu ;)))
Men på det här viset så bara måste ju våren
komma snabbare...eller hur ? ;)))
För just nu verkar det inte vara många bloggerskor
som tycker att vädret är så där vidare värst trevligt....

Jag har fått en del mail och kommentarer angående
tårtan jag gjorde till Ella´s födelsedag.
Så jag visar i dag helt enkelt lite "under tiden " bilder =)

 






Jag har alltså gjort 2 st olika bottnar.
En med choklad och en med banan som jag har delat
mitt itu och sedan varvat med hemma gjord kola sås
och hemma gjord chokladganache.
Sedan har jag täckt hela tårtan med vaniljsmörkräm
och även spritsat hela sidorna med krämen.
svårare än så är det inte =)))
Man ska inte göra det så svårt för sig själv och själva
garneringen och pyntandet.....det är ju ren och skär lycka
för en pyssel och skapande galning som mig ;))
Recepten på tårtans olika delar kommer dom flesta
i från Linda Lomelino och hennes fantastiska tårtbok !!!!!












Här blir det snart kvälls mat och sedan sista avsnittet av INKOGNITO
Har ni sett den ??
Tycker att den är riktigt bra faktiskt.

Hoppas att ni får en skön kväll hur som helst =)




Kram Thess


 

 

13 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

wow vilken fantastisk tårta!!! så söt lilla dottern din är också i matchande färg! kram Nilla

Ullis sa...

Å vilken fin tårta till en fin tjej, vad du är duktig att baka och dekorera allt så fint..

Kram Ulli

Änglabo Gård sa...

WOOOOOW, vilken ljuvlig tårta!!

Låter så gott så nu ligger jag här i soffan och blir galet sugen, jag som för övrigt inte alls behöver göda mina volanger runt midjan ;)

Får nog ge mig på att baka en sådan framöver... TACK!

Kram/
Balebo Housewife

Home2tiny sa...

Söt som en prinsessa är Ella o vilken fantastisk tårta. Kramisar Tina

Jennys gömma sa...

Wow, vilken tårta! Nästan lika söt som födelsedagsbarnet! ;)
Du är makalös!
Kram Jenny

♥ Fyra årstider sa...

Du är ju galet duktig, vilken tårta. Hoppas du förstår att du är gjord för att göra bakverk!Söta dottern söta ballerina.

Kram

Hemma på Sjuan sa...

Åh vilken fantastisk tårta du har gjort! Här har vi en kille som snart fyller år oxå så då ska det göras tårta här med.
Så söt hon är dottern! Kram Suss

House number 11 sa...

Wow, wow, wow! Underbar tårta och underbart söt dotter!
Kram på er!
Jenny

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Åh va kul att du tittat in hos mig :)
Jag ska genast kika vidare här inne hos dig, vilken underbar blogg och vilken fantastiskt tårta!
Ha en jättefin dag.
Stor kram
Jessica

ExPIAtriate sa...

Fantastisk tarta och jattesot dotter!!!
Kram!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Finaste Ella i den underbara klänningem !!!
Min Thea har likadan o hon känner sig så vacker i den..självklart skruvlockar oxå !! Vad månne det bliva av våra döttrar !

Kramelikram.

Malin ~ Inredning och mycket annat sa...

Åh vilken vacker tårta! Och vilken vacker klänning födelsedagsbarnet hade på sig! :)

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Wow, vilken fantastiskt vacker tårta? Är det ditt yrke? Måste vara då den andas proffs!! Fin ledig helg till dig. Kram Victoria