söndag, januari 13, 2013

Visst blev det Tulpaner !!!

  Jaa inte kunde jag hålla mig ifrån
tulpanerna när det väl kom till kritan....
även att det var i princip snöstorm hela dagen =)))
Men visst var det härligt att vakna i lördags morse
och dom stod där på köksbordet alldelse
så där vita och krispiga.......
Köpte dessutom några ranunkler och blandadei
plus lite blåbärs ris som jag hade hemma
sedan i julas.
Och när jag gick in i klädkammaren i lördags morse
vad hittade jag ståendes i en kvarglömd påse  om
inte några precis lagom utslagna h y a c i n t e r !!!!!
(nu undrar säkert ni hur i hela friden kan människan
glömma hyacinter i kläkammaren?????)
Jo den här människan kan faktiskt det.....snurrig som jag är =)))))



 I dag kan man lugnt sagt på stå att jag fick sovmorgon i alla fall.....
10.23 slog jag upp mina blå och höll på att svimma i rena chocken
av att klockan var så mycket !!!!!
Men uppenbarligen så behövde jag det =)))
 
Annars har den här dagen varit alldeles alldeles alldeles underbart skön 
och så där lugnt mysig som jag tycker att Söndagar ska vara.
Satt upp ett par hyllor i Ellas rum och på kontoret och fått
en del undan plockat och röjt även i dag.



Men nu ska jag fixa lite fläskfilégryta till kvällen och sedan
färga håret,ser bedrövlig ut ;)))

Hoppas att helgen varit skön och mysig,och passa på att
krama någon lite extra i dag och tala om hur mycket den personen betyder
för dig !!!!
Det ska jag göra =))))

 

Kram Thess
 
 

5 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Men vilken sovmorgon! Det var nog vad du behövde då! Kul med hyacinterna!!!!
Vi har tagit hand om varann lite extra idag.
Kram Helena

Maria sa...

Hej. Följer din blogg. Fin blogg och fin header.. Mysigt med tulpaner..

Ha en bra kväll.. Maria..

Charlie sa ... sa...

Vad läckert!! Jag älskar tulpaner.

Ljuvlig bukett!

KRAM och ha en fin kväll

xx

CONCEPT by JESSICA sa...

Fin bukett, haha låter som något jag skulle kunna göra att glömma en påse i garderoben. Jag är så snabb på att plocka undan saker att jag ibland inte vet vart jag lagt dem;)
Ha en fin start på veckan, kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilken underbar bukett, den kan nog ge vem som helst ett leende på läpparna :)
Skönt med sovmorgon :)
Jag skulle mycket väl ha kunnat glömt blommorna i garderoben ... eller i skafferiet... sån är jag med.
ha en jättefin start på veckan.
kram kram
jessica