söndag, mars 16, 2014

40-års kalas......

Herre gud vad seg jag är denna Söndag !!!!
 
Det tar på krafterna att ha 40-års kalas
vill jag lova.
 
08.00 var jag uppe i går och började med
alla mat som skulle fixas till buffén.
 
 
 
Och jag var preciiiis klar 13.30 när
dom första gästerna ringde på dörren.
 
Och då kan jag tala om hade jag gått efter
ett väl planerat schema för att vara
så effektiv som möjligt ;)))
 
Men det var det värt.
Gästerna var nöjda glada och framför allt mätta ;))
 
 
Små Västerbotten pajer,fröknäcke,nötter och ost petit chouxer
 
 
pizza sticks med feta ost och färsk rosmarin och den andra
päron,chevré,honung och pinjenötter.
Även rostad baguette i ugnen med olivolja,havssalt
med en rejäl klick guacamole på toppen.
 
 
 
Mycket fint fick jag också men inget
jag hunnit fota än så det får komma i
ett senare inlägg.
 
 
 
 
Tunnbrödsrullar med Philadelphia ost,god rökt skinka med svartpeppar.
Även lite ruccola och spenat.
 
 
Så i dag kan jag väll inte direkt
skryta med att jag har gjort
så värst många knop ;)))
 
Jag tog en låååång promenad ut
till koloni stugan
(J och Ella tog bilen;))
Det var såååå länge sedan vi var där och det var
jätte kul att se hur allt växer
så att det knakar där ute.
 
Och nu dröjer det inte länge förrän
säsongen är här på riktigt =)))
 
 
 
 
 
 
 
 
Kycklingen med tandpetare köpte vi
färdigmarinerade med barbeqesås på Östensson´s här i stan
och kan varmt rekomenderas !!!!
 
 
 
Hoppas att ni haft en riktigt skön helg
alla fina !!!
 
 
 
 
 
Kram Thess
 
 


5 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Jösses så mycket gott du har gjort!! Blir ju jättehungrig av att kolla på bilderna;)
Tycker du gjort alldeles rätt i att ta det lilla lugna idag:))
Ha en toppenvecka nu!
Kraaaaam Anna

♥ Fyra årstider sa...

Wow vilken buffe!! Det ser ju underbart gott ut. Längtar till vår dag :)

Kram Lotta

Madde sa...

Grym du är Thess som går ut till kolonin!! :) Är ju en rejäl bit dit! Tack för all underbar mat, det var SÅ gott!!! Jag måste ha recept på vissa saker ;) hihi

PUSSS/ Madde

Gabriella sa...

Nämen åh så gott det ser ut! Vilket jobb, duktig du är som fixat allt så fint. Nu får jag lite fler idéer till min examensfest så det tackar jag för:)

Anonym sa...

Hej!
Grattis!

Vilket smarrigt bord du hade ordnat!
Har du lust att dela med dig av recpten på dina läckerheter?!

Ha en bra dag!
Hälsn. Maria