lördag, maj 10, 2014

Kalas X 3

Ja här har det kalasats i dag !!!
 
Och förberedelserna satte i gång
så fort jag i princip svalt
frukosten ;)
 
(kalas för 3 födelsedags barn )
 
Tårtbottnar skulle fixas
och frosting till
morots kakan som jag
hade förstånd att göra
 i går kväll när det var pause i Let´s dance =))
 
 
 
 
Och medan bottnarna svalnade
hann vi ut till kolonin för att titta till
alla mina blommor =)))
 
Knipsade dessutom med mig lite hem
som dekoration ;))
 
 
 
Och när gästerna ringer på dörren 14.30
så är jag vanligt klar för 0,00001 sekund sedan ;)))
 
Fatta att man  a l d r i g  lär sig =))
 
 
 
 
 
 
Årets första jordgubbstårta och Janne´s
stora favorit.!!!!
 
Och när vi sitter där som bäst och mumsar i oss
så deklarerar Ella att hon minsann vill följa med
mormor hem och sova över...
 
 
 
Så så fick det bli med det....det var bara
för mig att packa ihop det viktigaste
för att sedan helt plötsligt
stå där och vinka hej då ???
 
Och vi blev alltså barn lediga bara så där hux flux =)))
 
Och  v a d   g ö r   v i   d å  ?  ? `?
 
Joo beställer hämt mat och tänker ha en riktig
film kväll i soffan....kan nog till och med
ligga skavfötters ;)))
 
Så tråkiga är vi.....ha ha  =)
 
 
 
 
Kram Thess

12 kommentarer:

Madde sa...

Tack för idag <3

Hemma på Sjuan sa...

Wow så mycket gott du bjudit på! Känner igen det där med att vara färdig i sista sekunden...
Skönt att få lite egentid så där spontant ;) Kram Suss

Helenas enkla vardag sa...

Skulle jag fixa tre tårtor så kan jag också lova att jag skulle vara klar i sista sekunden och då skulle jag inte hunnit till ngn koloni. Träffade tjejen som äger Frk Brogrens i Örebro som jag berättade för sig om. Jag berättade om dig för henne, så hon blev nyfiken att kolla på dina bakverk.
Kram Helena

Gabriella sa...

Åh så mycket gott, vad duktig du är på att fixa och ordna så fint! Skönt med hämtmat och få ännu mer tid till att bara vara:)

mammaxtre sa...

Så vackert det var med blommor på härliga bakverk.

Ha det gott

mammaxtre sa...

Så vackert det var med blommor på härliga bakverk.

Ha det gott

Home2tiny sa...

Vilken fantastisk kak o tårtbuffe o här är en till som alltid fixar med det sista när gästerna ringer på dörren....Kramisar Tina

Ekenäsliv sa...

Du den där jordgubbstårtan går inte av för hackor!!!! Mums så smarrig!!!!!
Här har vi bara varit hemma hela helgen, såååå skönt verkligen!
O rosen har kommit ner i jorden minsann:)
Dax att susselussa...
Kraaaaaam vännen!

Villa Vinkelhaken sa...

Vad det ser gott ut!!! :)

Kram Jenny

Anonym sa...

Pååkt va mumsigt detta såg ut :-) kan du inte lägga ut receptet på jordgubbstårtan ?

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Vad fint du har dekorerat med blommor på dina söta bakverk.

Kram Susanne

Matochbakverkstan sa...

Hej! Skulle bli glad om jag fick receptet på frostingen till den fina sockerkakan. Ser så goood ut :-)