måndag, september 10, 2012

Äppelpaj !!!

Godmorgon mina vänner!!
Hoppats att eran helg har varit bra!!
Själv har jag sugit ut så mycket jag bara har kunnat
av dessa sista semester dagar =)
I Lördags var vi som sagt uppe i Valla där dom
hade lite (med betoning på l i t e) roliga grejer för barnen.
Det var väll inte jätte mycket att hurra för ,men barnen verkade nöjda
och det är ju huvudsaken.
Jessi och Love var med oss även denna Lördag, där av b a r n e n.
Men som sagt dom hann med både hoppborg,karusell,ponnyridning
och var sin korv med bröd och festis innan det blev sååå kallt
att vi i stället cyklade hem till oss så fick dom förtsätta leka
en stund medan vi andra satt vid köksbordet och skvallrade =)
(bilder i från Valla kommer i morgon)

Igår där emot var det betydligt varmare ute.
Vi åkte ut till stugan och klippte lite gräs,jag målade huset(så är halva framsidan
helt klar yeeeejjj)
Och passade även på att grilla korv på en grill som är så trasig att man får
stå och vakta så att skiten inte rasar mitt i lågorna =)
Plockade även med mig ett par äpplen och gjorde årets
första äppel smulpaj till fikat.

Nu hoppas vi på en bra start denna vecka så ska ni se
att det snart är fredag igen =)


                             
                                                                          Kram Thess

3 kommentarer:

Bromans Bravader sa...

Åååååh... äppelsmulpaj...mums!
Ja, jag längtar sjukt till fredag, har en galen och intensiv vecka framför mig med tonvis av jobb och resor så jag orkar knappt tänka på det. En dag i taget..
Kram

Helenas enkla vardag sa...

Mums vad gott! Tänkte göra äppelkaka idag! Om jag hinner!
Kram Helena

Frostrosor sa...

Mums för äppelpaj, inte mycket som slår det såhärårs!