söndag, september 02, 2012

Ingen spärr =) !!!

Nää jag har verkligen i n g e n spärr
när det kommer till blommor....och det blev jag varse
i fredags när jag gick ut en sväng på lunchen
för att handla mat.
Kommer och går upp mot "Stora torget" här i stan,och där.......mitt på torget
står den mest underbara syn man bara kan tänka sig!!!!
Blommor...överallt är det blommor!!!!!
Och redan där är det liksom kört.
Jag har verkligen ingen spärr när det kommer till blommor
jag kan verkligen inte välja och jag vill ha precis allt.
Tack och lov så hade jag inte mer än 200:- löst i plånboken
för annars kunde det ha blivit en riktigt dyr historia ha ha .
Men 4 st buketter fick jag ihop som jag sedan igår morse satte
ihop till en riktigt maffig sensommar bukett.


Och om det var blommor som gällde igår så var det
bakning som stod på schemat idag.
Lillebror med sambo flyttatde nämligen i veckan och vi
var självklart nyfikna på hur det såg ut.
Och till saken hör att min bror är fullkomligt galen i min kladdkaka!!!!
Recept tror jag inte behövs för det tror jag att dom flesta har =)
Men grejen är att jag gör dubbel sats i en form på
ca 26 cm.
Och när kakan är klar och svalnat något så smälter jag
Marabou polka och brer över.....
Idag hade jag dessutom vanliga polkagris karameller hemma
som jag krossade l ä t t i morteln och strödde över,lite extra gott
men framför allt så blir det väldigt fint.'
Om den blev god??
Jo då vi låg bubbla efteråt i någon form av kladdkake koma =)
Och lillebror med ett stort leende på läpparna.

Nu ska jag förbereda lite inför en rolig grej som
händer på Onsdag......jag lovar ni ska snaaaart få vet vad?

Hoppas att ni alla har haft en toppen helg
och att denna första höst vecka bjuder oss på
mycket mys och roligheter.




Kram Thess


8 kommentarer:

Bromans Bravader sa...

Vilken härlig bukett! Blir glad av att bara se den.
Ha en skön söndagkväll
Kram Jannike

Ullis sa...

Å vilken jättefin bukett en riktigt Höstfin, å vilken kaka den såg helt magisk ut, Ha en bra kväll..

Kram Ulli

Ekenäsliv sa...

Ha ha ha ha, det där känns igen, det är bara det att jag har så mååånga saker som jag saknar spärr för *fniss*
Jag kan inte sluta förundras över dina vackra bilder, jag blir alltid lika förstummad, du är så fanatastiskt duktig på att fota!! Jag tycker det är skitsvårt att banka in i huvúdet allt det där om iso och bländare... Sen börjar vår kamera bli till åren också. Vad var det för en som du köpte?
Ha en fin kväll och jag är såååå nyfiken på vad det är som händer på onsdag!!
Nån varian på den kalddkakan har jag också gjort, det är ju så gott med polkagrisar och choklad:))
Kraaaam Anna

Ewa`s Galleri sa...

Härligt med blommor i stora knippen
Vem kan motstå det
Och kladdkakan ser ljuvlig ut
Kladdkakekoma har jag aldrig hört förrut hiHi
Ha en skön kväll

Helenas enkla vardag sa...

Vilken härlig sommarbukett! kakan såg supregod ut, lillebror måste blivit väldigt glad!
Spännande att höra vad som händer i veckan!
Kram helena

Sahra sa...

Älskar också blommor och köper iallafall en bukett varje vecka. Kanske inte under högsommaren, men annars.
Jag vill gärna ha ditt kladdkakerecept så jag kan impa lite på mina kollegor.
Ciao

Lilla Majken sa...

Vilken härlig färgsprakande bukett! Kladdkakan ser supergod ut!!! Mina blir alltid torra ;-)

Kram Therese

Titti sa...

Hej. Roligt att hamna hos fler östgötar :-) Kladdkakan ser jättegod ut. Ha en fin dag.