måndag, juli 07, 2014

Grävmani......

Ja den där helgen
gick ju mer än fort ; ))
 
Men mycket har blivit gjort.
 
Både ny fin förråds dörr och
sen fick jag en lätt ingivelse att
börja gräva lite i rabatten på ena kortsidan av huset....
 
 
 
Men när man väl börjar har det liksom
en tendens att sticka iväg.....ha ha ha
 
När J kommer runt huset så bara gapade han
och undrade hur länge han varit borta ; )))
 
 
 
 
För då har jag liksom helt plötsligt
grävt upp flera kvadratmeter
av gammal rabatt
som snarare såg ut som en djungel.
 
Så vi hoppade in i bilen och åkte bort
till stora blomster affären
och köpte en massa jord och gräsfrön = )))
 
 
 
Tänk att det kan vara såå härligt att få jobba sig
trött och bli riktigt skitig ; ))
 
Hann bli både en och två duschar
med trädgårds slangen ; ))
 
 
 
 
Men nu är det ny arbetsvecka
och dags att bege sig.
Men i dag skulle jag tro att det blir en väääääldigt lugn dag.
 
Vem köper te när det är närmare +30 grader ute = )))
 
Hoppas att ni får en fin dag.
 
 
 
 
 
 
Kram Thess


3 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Ha ha ha du är välkommen hit och ha lite
grävmani;-))
Har ett stenröse som maken ska gräva bort.. Jag orkar helt enkelt inte, stora stora stenbumlingar och gräset och ogräset har mer fart än de få blommor som en gång växte där.. Det ska bort och sen ska vi ha platta sten och massa pioner!! :))
Hoppas du har det gott i värmen. Jag väntar på att den attans tvättmaskinen ska bli klar nån gång så jag kan cykla ner till stranden igen.
Kraaaam Anna

jannice lindell sa...

vilka fina bilder=!)

Sallys hus sa...

Hej skruttan!
Sååå fina bilder o va mysigt med tjejmiddag.
Du är så duktig med viktnedgången å ibland går man upp o mest går man ner...hmm..jag behöver mest det sista i alla fall..;)
Underbart att ha en veckas ryggläge att se fram emot.
kraaaaaam Katarina