fredag, december 02, 2011

Sova zzzzzzz

Jaaa ni vad gör man med en unge som fått för sig att hon inte kan sova på natten????
I en vecka har hon hållit på nu, i början var vi helt säkra på att hon var så väldigt mörkrädd,
och det var hon säkert oxå men nu har det gått fullständigt över styr.
Nu vill hon att jag ska sitta i soffan hela natten ifall hon skulle vakna!
Men nu inser vi att det bara handlar om att hon ska se hur långt hon kan gå,20 minuter sov jag i går kväll innan hon kom in och väckte mig så då la jag mig i soffan och satte på tv:n utan ljud.
2 minuter tog det så sov hon men jag satt uppe 1 timme för att vara på den säkra sidan och att slippa bli väckt en gång till.
5 min låg jag i sängen innan hon kom in igen ,tar min kudde och täcke och lägger mig i soffan så att hon ser mig. Jag somnar efter en lång stund och vaknar av att J står och ska åka till jobbet 7.15. då visar det sig att hon har varit inne hos honom oxå när jag har sovit??
Tar åter igen min kudde och täcke och lägger mig nu i sängen.
Den här gången tar det 10 min så står hon jämte sängen IGEN!!!!!
Nu är jag på bristningsgränsen till nervsammanbrott,och där är vi nu ungefär.
Men samtidigt så tycker jag synd om henne hon fyller4 år om några veckor och håller på att bli en stor tjej.
Det är väll mycket som händer i det där lilla huvudet,även om morsan håller på att kolapsa på kuppen,en vecka utan någon som helst ordentlig sömn håller på att sätta sina spår.och tålamodet är väll inte riktigt vad det borde vara.
Nu kommer J ser jag så snart är det dax att åka och skriva på det nya lägenhetskontraktet!!!!och en liten sväng till IKEA (börjar ta slut på ljus här hemma)
Är det någon som känner igen sig i detta snälla !!!Har prövat tänd lampa,släckt lampa.spela musik lite tyst....




Ha nu en skön Fredag alla gulliga,och mys med nära och kära.

                                                      Kram Thess

4 kommentarer:

nattugglan sa...

så söt tjej men ack jag förstår dej om man inte får sova då blir man irriterad .. Kan hon inte få sova med er en tid då i samma säng..Kankse nått ha hänt på dagis (om hon går där).. hemska sagor el nått.Eler så får du höra med nån som "förstår sej"..

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

brist på sömn kan få världens stabilaste föräldrar attbli små lejon..känner igen det där med sömnbrist=( inte kul. lämna över till någon anhörig en natt eller 2 det gör underverk med humöret..
kram och hoppas du får sova gott!

Ljuva lantliv sa...

Håller tummarna för att det ger med sig snart! Din lilla tjej är jättefin! Trevlig helg!
Kram Anna

Rose Garden Malevik sa...

Hej Thess
men låt henne sova jämte dig...lätt som en plätt :)
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

De e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan