fredag, augusti 31, 2012

Äntligen Fredag!!!!

Jaa lite så känns det faktiskt.
Det har varit en lååång och sena kvällar jobbad vecka.
men nu är det ääääntligen fredag kväll och mys betyren
är i full gång.
J står i duschen Ella "låtsas" diskar och det låter som om det är vatten
i h e l a köket.
Och själv sitter jag i soffan med fötterna på bordet och datorn i knät och är för seg
för att gå ut i köket och avstyra det hela......det är ju bara vatten =)
Annars blir det lite grillat i kväll vädret till trots.
Och kvällen slutar förmodligen med att jag och J somnar
med huvudena tätt i hop i soffan =)

Men i morgon är det lördag,jag är ledig och en massa
lek och bak står på schemat.

Vad ska ni göra denna helg?

Visar lite bilder från när jag bakade kanel längder
för ett tag sen.
I receptet stod det klart och tydligt att att degen skulle
räcka till 2 st längder.....hahahahahah
det skulle kunna blivit m i n s t 4st.
Ni som vet hur stor en Green Gate mugg är för står oxå
hur gigantiska dessa längder är fniss =)

Hoppas att ni får en riktigt skön kväll.




Som ni ser så jäste det ganska så bra
redan från början =)

Kram Thess

9 kommentarer:

Johanna sa...

Vilken härlig blogg du har med många goda mat och baktips:)

Dina bullängder är finare än dem i butik!!

I helgen blir det lek och bus med barnen och loppis:)

Ha en fin kväll,

Kram Johanna

Life´s Silverlining and I sa...

Gud vad gott det där såg ut! Kram Nilla

Anonym sa...

Förstår hur du känner dig, vissa fredagar är det riktigt svårt att hålla sig vaken.
Mums vad gott det ser ut!!!
Önskar dig en fin helg
Kram
AC

Bromans Bravader sa...

Oh my, har du samma sak i degen som du vattnar dina hortensior med?

Ha det så skönt i soffan, samma sak kommer nog att hända för mig. Ja, fast inte med huvudet tätt med J då, min man får duga...haha.

Kram J

dianasdrömmar sa...

Vilka fina bulllängder kram Diana

Helenas enkla vardag sa...

Mums vad goda de såg ut! Kommer också somna tidigt ikväll! Har också massor på schemat, men då brukar det inte bli som jag tänkt!
Kram helena

Gabriella sa...

Oj så gott, mums!=)

dianasdrömmar sa...

Den där degen den kunde jäsa...men gott det ser ut kram Diana

Casa of Mia sa...

Vilken underbar bull-längd, ser fantastisk ut, kram