tisdag, augusti 07, 2012

Ladurèe !!!!

Jaa visst är det så!!
Att franska Ladurèe har öppnat upp en butik
på Grev Ture gatan i Stockholm.

Och ni förstår ju........jag som fullkomligt älskar allt som
har med vackra bakverk att göra.
Trodde ju med bestämdhet att jag utom tvivel hade dött
liiite grann och hamnat i himmelriket.
Åtminstonde till kakhimlen.....om det finns någon sådan =)

Här snackar vi macronernas "mecka"



Det här är perfektion i sin renaste form,så vackert att det får den mest
hårdhudande att smälta som glass en varm sommar dag.
Och det är såååå vackert !!!!!
Som en dröm i pastell,där fina askar och matchande vackra siden band
hänger snyggt på rad och bara fullkomligt skriker åt mig att få följa med hem ;)
Och visst fick dom......ja,några i allafall ;)



Om dom är goda....?
Jo vars,det är dom väll, men bara att besöka butiken är en upplevelse
i sig.




Kram Thess

6 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Vad härligt du skriver:))
Kan tänka mig att det var som att komma till kakhimlen där;)
Ha en fin onsdag!
Kram Anna

Life´s Silverlining and I sa...

Här har du en till som känner som du! :) kram Nilla

Bromans Bravader sa...

Mmmm.. älskar ställena i Paris, har inte varit på det i Stockholm än men ska nog ta och kila ner när jag börjar jobba igen.
Kram

Ps kul med fler uppdrag =)

Lifestyle By Lena sa...

Åh vill besöka dem nuuuuuu!!!

Kram

Lilla gårdshuset sa...

Ojojoj, tack för tipset. Ska till Stockholm i september. Då vet jag vart jag ska gå:)!

Kramis/Heléne

Det ljuva livet i stan sa...

Hittade hit ikväll, mysig blogg med finfin inredning! :)

Var också på Ladurée för nån månad sedan och ja bara att besöka butiken är en upplevelse i sig ... även om jag tycker macaronerna är rätt goda också! ;)

Älskar de fina askarna man får dem i, passar ypperligt som inredning efter att godsakerna försvunnit ner i magen! :)

Kram Frida