fredag, november 29, 2013

Advents fixande.....

Ja ni det spelar ju liksom
ingen roll hur mycket man skulle vilja blogga.
 
Är man inte hemma dag tid så går det
ju ta mig tusan inte att fota....
 
På morgonen är det något gulaktigt
ljus som inte går att rätta till ordentligt ens med
redigering hur mycket jag än
försöker.
 
Och när jag kommer hem så är det
klippt kolsvart ;))
 
 
 
Men i dag var det liksom ledig dag igen
så fick man ju passa på ;))
 
Började med en sväng till skogen efter att jag lämnat
Ella i skolan.
Såå himla skönt att gå där och skrota
när solen precis gått upp.
Nästan så att det liksom var något trollskt över det hela......
 
Nu hade jag ju ett uppdrag när jag gick där och
drog benen efter mig ;))
 
 
 
Och titta... både lite tjock härlig mossa
(vet att man inte ska men det finns huuuur mycket som helst;))
och några små gran stackare som såg så där ensamna och eländiga ut
ut fick jag med mig hem ;)))
 
 
 
Och sedan var det minsann dags för
advents pyntande och
fixelitrixande  samtidigt som det
ful dansades till julmusik och dracks
förmodligen oooonödigt mycket julmust...
 
Men......det advents pyntas minsann bara en gång om året =))
 
Men nu har mörkret lagt sig,
glöggen doftar från spisen och det är
alldeles alldeles strax dags för fredags mys.
 
Hoppas att ni får en fin Advents helg
alla mina fina läsare =))
 
 
 
Kram Thess


4 kommentarer:

Unknown sa...

Oj så mycket fint du visar idag, härligt! Och dina bilder är jättefina :)

Vet hur det är med jakt efter ljuset, jag jobbar varje måndag-fredag, sååå tråkigt att behöva vänta till helgen för en gnutta dagsljus :(

Tanken var att jag skulle vara ledig med barnen en dag i veckan men J är det tills vidare, vi byter nog till våren..

Kram och ha en fin kväll!
Catta

Helenas enkla vardag sa...

Vilka härliga och fina bilder. Ja det är ju banne mig mörkt jämt känns det som.
Kram Helena

Emma sa...

Å vad kul att hitta hit, så himla mycket fint du gör! Fin första advent till dig:)

maria at inredningsvis sa...

Härliga inredningsbilder du bjuder på:) det pelarbordet va ju bara ÄLska....jag blir alltid glad härinne.

Kolla gärna in min blogg idag...en underbar webshop ala julklappar:)

Ha en fin vecka

LOVE Maria at inredningsvis - Swedish decor, food, and fashion