fredag, november 08, 2013

Ledig dag med Ernst.......

God kväll...
 
Fredag kväll och vinet är upphällt.
'Fredagsmyset ligger i sin skål
och jag ska snart hoppa i badkaret
med mitt glas, Liza Marklunds senaste roman
och ett....eller kanske två
doft ljus som sällskap ;))
 
 
Fredags blommor inhandlade
även denna Fredag ;))
 
 
Sedan bjuds det minsann på revbens spjäll,
 vitlöksbröd och lite annat plock.
 
Och ledig dag har jag haft med !!!!
Lämnade skrutt fia i skolan
för att sen gå tillbaka hem för att äta en lååång
frukost i min ensamhet medan jag tittade
i fatt en del på tv4 play.
 
Sedan har det tvättats flera maskiner,dammsugits
och torkats golv.
 
 
Och lagom till lunchen var klar som kom
J hem från jobbet
(slutar tidigt på fredagar)
 
Och efter att vi hämtat hem Ella från skolan
så har det fikats,tittats på Madicken
Och jag har suttit och bläddrat i en väldigt fin bok
som jag köpte förra helgen.
 
 
 
 
Året med Ernst.....
Riktigt fin bok med underbara bilder
och härliga recept.
 
 
 
Men nu kallar badet mina vänner ;))
Hörs i morgon.
 
 
 
 
 
Kram Thess


6 kommentarer:

Helenas enkla vardag sa...

Vad skönt med ett bad! Ernsts bok verkar ju onekligen intressant.. Måste fråga, såg du i din läslista att jaG hade ett nytt inlägg?
Kram Helena

Bromans Bravader sa...

Visst är det underbart med fredag. Älskar känslan
Kram

Ekenäsliv sa...

Hallå sötis!
Ja men visst är den fin den där boken:) bokade ju den så jag fick den när den publicerades;)
Va skööööönt med ledig fredag! Ja, du jobbar ju säkert imorgon då.. Själv är jag såååå nöjd att det är helg, vilken monstervecka...
Tror jag måste gå o sova nu... Ska va på ridskolan kl 10 ju:)
Ha en fin helg!
Kram Anna

Unknown sa...

Gillar din header så mycket, superfin!
Den där Ernst är allt bra skön snubbe, mer Ernst åt folket tycker jag =)

Önskar dig en riktigt go helg!
Kram Catta

Villa Ell sa...

Så skönt med en egen dag och bara få vara hemma (okej lite tråkgöra m tvätt) men ändå det är skönt att få
Bara vara!
Ha en fortsatt trevlig helg
Kram Sandra

Home2tiny sa...

Vilken mysfredag och En date med Ernst är alltid rätt...Superfin header du gjort, gillas. Kramisar Tina