fredag, november 22, 2013

Att vara ledig.......

Japp det var skönt med en
ledig dag :)
 
Gick bort och handlade
efter att jag lämnat Ella
i skolan och hyrde ett par filmer
och satt faktiskt i soffan nästan hela förmiddagen.
( på J´s order !!!
Han börjar bli trött på att jag "måste" göra en
massa när jag är ledig ;)))
 
 
 
 
 
Och jag måste erkänna att han faktiskt har rätt
Det var såå skönt att sitta där i soffan
under yllefilten med ett glas julmust och bra film
och bara vara för mig själv en stund.....
 
Men strax innan lunch kom han hem
min kärlek....med thai mat
(många plus till honom den här dagen;)))
 
Och se vi hann både äta lunch och samtidigt
plöja ytterligare en film innan det var dax att hämta Ella
på fritids !!
 
 
 
 
 
Men nu är ordningen återställd,alla är hemma
och Fredags myset kan börja så smått....
 
....kanske lite fika först ???
Ja just det....jag hann ju med att baka lite också......i alla fall ;)))
 
 
Hittade på ett eget recept på
Pepparkaks muffins där av den icke sååå snygga
formen ;))
Men jag gillar att dom inte är så där perfekta...
Men smaken.....den var det inget som helst fel på ;)
 
 
Önskar er alla en fin start på helgen
och hoppas att ni hinner njuta av att faktiskt
vara just lediga........
 
 
 
 
Kram Thess
 


9 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

As always... Lovely pics!!!!!
Bra att du tagit det lugnt, jag har två som övervakar mig här med nu;-)
Kraaaaam o ha en superb kväll!
/Anna

Lantligt i smultronbacken sa...

Härligt med en "bara vara dag". Det behöver man verkligen ibland och det är ju så svårt att unna sig såna.
Det är verkligen mysigt att baka i dessa formar, jag älskar dem.

Kram Teres

anettan sa...

Mmmm de ser jätte goda ut. ha en fortsatt bra fredag. Kram Anette

TITTILINA sa...

Vilka underbara formar! Var har du hittat dom?
Ja du jag är likadan, ska bara hela tiden och värdelös på att ta det lugnt. Att det ska vara så svårt?
Klokt av dig att ta en fm. på soffan.

Kram

Unknown sa...

Skönt att bara vara! Jag har jullov om en månad och vi har inget särskilt inbokat. Ha en härlig helg!

Ninelin sa...

Jag som inte gillar matlagning och bak blir inspirerad varje gång jag kikar in här ;-)

Kram N

Mittgodastefinaste sa...

Vilka fina bilder! Underbart att blöja lite filmer och lunch på tu man hand med älsklingen!

Kram Jenny

Bakom dörr nr. 11 sa...

Vilken härlig dag, det är inte ofta man sätter sig och kollar på film mitt på dagen...men så skönt det är. Söta muffinsformar :)
Önskar dig en skön söndagkväll.
Kram Pia

Home2tiny sa...

Skönt att bara vara o se en riktigt bra film. Ljuvliga bilder. Ha en mysig kväll. Kramisar Tina